بازشناسی نقش طبيعت در فضاهای آموزشی

 

مظفر فرهنگ*,مهدي زاده سراج فاطمه,ميرمرادي سيده سميه

* دانشكده معماري و شهرسازي، دانشگاه علم و صنعت ايران

فناوري آموزش (فناوري و آموزش) پاييز 1388; 4(1):37-46.

مقدمه :

تغييرات ايجاد شده در نوع زندگي، کودکان را از تجارب روزانه در دنياي طبيعي جدا کرده است. مي توان گفت ارتباط کودکان و طبيعت در دنياي امروز در حال قطع شدن است و مدارس يکي از مهم ترين فضاها براي برقراري دوباره اين ارتباط مي باشد. آنچه که اين مقاله به آن پرداخته، جنبه هاي مختلف کارکرد طبيعت در فضاهاي آموزشي است. تفاوت در اين کارکردها از اين نظر مورد اهميت است که مي تواند عامل مهمي در چگونگي طراحي فضاهاي طبيعي و چگونگي حضور آنها در فضاهاي آموزشي و در نتيجه کارآمد کردن اين فضاها باشد. اين مقاله قابليت هاي مختلف طبيعت در رشد، آموزش و پرورش کودک را بازشناسي کرده و به ارايه راهکارهاي عملي طراحي با توجه به اين قابليت ها خواهد پرداخت.

لینک کمکی

http://iransaze.com/modules.php?name=Forums&file=download&id=7734

 

به نقل از: http://iransaze.com

افزودنی تبدیل گچ به سیمان