ضرورت و چگونگی استفاده از خطوط HOV در سیستم حمل و نقل شهری
ضرورت و چگونگی استفاده از خطوط HOV
در سیستم حمل و نقل شهری
نویسندگان:
[ گلاره امیرجمشیدی ] - دانشجوی سا ل آخر برنامه ریزی حمل و نقل، دانشكده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف
[ كاوه شعبانی ] - دانشجوی سال آخر برنامه ریزی حمل و نقل، دانشكده مهند سی عمران دانشگاه صنعتی شریف
[ سیدمحمدحسین هاشمی ] - دانشجوی سال آخر برنامه ریز ی حمل و نقل، دانشكده مهند سی عمران دانشگاه صنعتی شریف
خلاصه مقاله:
به طوركلی در بهبود حمل و نقل شهر ی دو راه حل یكی مدیریت تقاضای حمل و نقل و دیگری مدیریت سیستم حمل و نقل ارایه شده است . مدیریت سیستم حمل و نقل شامل افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی ٬ بالا بردن كارا یی آنها ٬ ساخت شر یان ها و بزرگراه ها در صورت لزوم و همچنین ایجاد محدود یت ها و قوانینی كه موجب هدایت استفاده كنندگان به سوی حمل و نقل همگانی و در نتیجه بالا رفتن استفاده بهینه از امكانات ( خیابان ها و تسهیلات حمل و نقل ) موجود می شود . زیرا كه مبنای سفره ای شهر ی در كلان شهرها می بایست حمل و نقل همكا نی قرار گیرد . یكی از موارد ی كه در كاهش استفاده مردم از وسایل نقلیه شخصی و تشویق آنها به استفاده از حمل و نقل همگانی مؤثر است ٬ استفاده از خطوط HOV در خیابان های شهری می باشد . با توجه به هزینه ای كه این خطوط خواهند داشت ٬ نیاز به مطالعه و بررسی دقیق می باشد كه هدف از انجام این كار ٬ مزایای آن بر ای استفاده كنندگان و بر ای شهروندان تعیی ن گردد . در این مقاله سعی شده است با معرف ی ا ین خطوط ٬ نحوه عملكرد آنها و تاریخچه ا ی از اجر ای ا ین خطوط در نقاط مختلف ٬ به بیان مزایای استفاده از آنها در شهرها پرداخته شود و در صورت ارضای شرایط لازم برای اجرای این خطوط گزینه پیشنهادی برای آن شهر باشد
حجم فایل : ۴۰۰.۱۸ کیلو بایت
به نقل از: همکلاسی